Wednesday, April 25, 2007

Realizmi Reddedenler

Yaşlı halime methiyeler düzdüğünüzde size kızdım. Ya genç halimde nerelerdeydiniz?
Heyecan isterken
Beni dinginleştiren mantığı oynamaya çalıştınız.
Heyecana nefesiniz yetmedi.

Anlıyorum.

Kendimle, kendi kendime
Kendi halimde coşan halimin
Sadece aynası olduğunuzu sandınız
Kısacası
Heyecana enerjiniz yetmedi

Anlıyorum

Bu yetmezmiş gibi
Bu yetmezliklere
Bir de kulp taktınız:

“Daha yaşı küçük,
Ona bir şans daha ver”

Şimdi ise mantıklı soğukkanlılığıma aşık olmaya çalışıyorsunuz.

Anlıyorum

Ben ise
Yıllar önce duymuş olduğum aynı mantık safsatalarını
Sırf kalbiniz kırılmasın diye
Size birbiri ardına sıralamak niyetinde değilim

Anlıyor musunuz?

Kırılsın kalbiniz
Korumasın kimse sizi
Sonrasını bilmek istemiyorum

Anlıyor musunuz?

Ama merakımı mazur görün
Anlayışınıza sığınarak
Yine de bir tahminde bulunmak isterim:

Eğer kurtulursanız aşkın girdabından
Realist “doğa yasası” profesörleri olacaksınız muhtemelen
Ve de ben bunları önceden gördüğüm için
Sözüm ona şımarıkça sevinen arsız bir yaşlı olacağım

Sırf ama sırf bu yüzden
Ben de inadına sevinmeyeceğim işte!

Size de
Doğaya da
Bir şans daha vereceğim

Yaşlılığımdan
Optimist bir rekolte hazırlayıp
Yeni kararmış üzümleri kıskandıracağım.
.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home