Demokrasi
Dini özgürlüklerden bahsederken
Bilimsel çelişkilere de dem vurmak lazımdı
Mesela Türban takmak bir inanç
Bu inancı bir engele takılmadan yaşayabilmek ise bir özgürlük idi
İnanç söz konusu olduğunda saçların ve saç derisinin özgürce nefes almasının ne önemi olabilirdi ki?
İnanç özgürlüğü, fizyolojik özgürlükle ters düştüğünde asıl özgürlük inançtan yana ağır basar.
Bir özgürlük diğer bir özgürlüğü “inanç” noktasında bastırır.
Kampüse girebilmek için türbanlarının üzerine peruk takan genç kızlar.
Önce doğal saçlarını kumaşla örterler, sonrasında örtülü saçlarını bir kez daha saç taklidi yapan bir perukla.
İlki inanç özgürlüğü
İkincisi kampüs özgürlüğü için
Hukuk aslen özgürlük ve adalet için vardır
Ama evrenin her yerinde aynı şekilde uygulanmaz
Kimi yerde örtünmek suçtur
Kimi yerde ise başı açık dolaşmak
Kimi yerde başı açık dolaşma özgürlüğü için savaşılır
Kimi yerde ise örtünme özgürlüğü demokrasi ile bir tutulur.
Anlayacağınız bu demokrasi
Yere, zamana ve şartlara göre
Adeta bir bukelamundur.
Kimi toplumda başı açık ve çok eşli bir kadın iffetsizdir
Kimi toplumda ise bu kadına “özgür kadın” adı verilir
Kapalı kadına kimi toplum iffet
Kimisi ise tutsaklık atfeder.
Cinsel özgürlük de bir nevi tutsaklıktır kimine göre
Kimine göre ise hayatın ta kendisi.
Kimine göre tahrik etmek suçtur, iffetsizliktir
Kimine göre ise tahrik olmak “anti-demokratiktir”,
Tahrik unsuru demokrasinin kitabında bile yer almaz.
Bu kişilere göre tahrik olanlar insanlığın hayvan doğasıyla halen barışıklardır
Tahrikin kavramsal teyidi, herhangi bir “ben senden daha güçlüyüm” veya “cinselliğim seni çağırıyor” tınısına veya salgısına horozlanıp, palazlanmayı doğal bir gereklilik olarak görmektir.
Demokrasicilere göre ise hayvan doğasının törpülenmesi ve de doğa değiştirmesi, her türlü “kızışma” durumunda bile en esas değerdir.
En büyük tahrikçinin suratına bile en soğuk kanlı düşünce tohumlarını serpmek demokrasinin tahrikle ilgili olarak defterini hiç açılmamacasına kapattığını göstermektedir
Fakat
Kapanma özgürlüğüne
“Demokrasi” sözlüğünde,
Açılma özgürlüğü kadar yer bulunamıyorsa
Kapanmanın kendi semantik anlamında bir muhafaza etme isteğini işaret etmesinden olmasın bu durum?
Yani muhafaza etmenin özgürlüğü olur mu?
diye sorar Demokrat.
Halbuki bu ifadenin bile demokratik bir çelişkisi vardır
O halde ya sen niye demokrasiyi, yani kendini muhafaza ediyorsun?
diye sorar kapanma taraftarı
Kendimi kendi özgürlüğümün olası prangalarından koruyorum
diye cevap verir demokrasi
Ben de senin gibi olası hayvanlığımı, açılanın saçılanın yaydığı sonu gelmeyen tahrik salgılarından koruyorum. Özgürlüğümü, şehvet ve şiddetin sonu gelmez keyfi akışına bırakmamak, kadınımı da bu durumdan kurtarmaktır asıl amacım.
diye karşı cevabı yapıştırır kapanmacı.
Yani insani özgürlüğünü, hayvani özgürlüğünden koruyorsun öyle mi?
diye sorar demokrasi.
Aynen öyle
der kapanmacı
Kapanmak yerine hayvanlığı bertaraf etsek
diye uzlaşma çağrısında bulunur demokrasi
Kendinle çelişme yine
diye uyarıda bulunur kapanmacı
Bertaraf etmek demokrasiye uymaz.
diye ekler
Ee kapanmak da uymaz
der demokrasi
Tartışmalar demokratik bir zeminde sürer gider...
0 Comments:
Post a Comment
<< Home