Sunday, April 15, 2007

Demokrasi

Dini özgürlüklerden bahsederken

Bilimsel çelişkilere de dem vurmak lazımdı

Mesela Türban takmak bir inanç

Bu inancı bir engele takılmadan yaşayabilmek ise bir özgürlük idi

İnanç söz konusu olduğunda saçların ve saç derisinin özgürce nefes almasının ne önemi olabilirdi ki?

İnanç özgürlüğü, fizyolojik özgürlükle ters düştüğünde asıl özgürlük inançtan yana ağır basar.

Bir özgürlük diğer bir özgürlüğü “inanç” noktasında bastırır.

Kampüse girebilmek için türbanlarının üzerine peruk takan genç kızlar.

Önce doğal saçlarını kumaşla örterler, sonrasında örtülü saçlarını bir kez daha saç taklidi yapan bir perukla.

İlki inanç özgürlüğü

İkincisi kampüs özgürlüğü için


Hukuk aslen özgürlük ve adalet için vardır

Ama evrenin her yerinde aynı şekilde uygulanmaz

Kimi yerde örtünmek suçtur

Kimi yerde ise başı açık dolaşmak

Kimi yerde başı açık dolaşma özgürlüğü için savaşılır

Kimi yerde ise örtünme özgürlüğü demokrasi ile bir tutulur.

Anlayacağınız bu demokrasi

Yere, zamana ve şartlara göre

Adeta bir bukelamundur.

Kimi toplumda başı açık ve çok eşli bir kadın iffetsizdir

Kimi toplumda ise bu kadına “özgür kadın” adı verilir

Kapalı kadına kimi toplum iffet

Kimisi ise tutsaklık atfeder.
Cinsel özgürlük de bir nevi tutsaklıktır kimine göre

Kimine göre ise hayatın ta kendisi.

Kimine göre tahrik etmek suçtur, iffetsizliktir

Kimine göre ise tahrik olmak “anti-demokratiktir”,

Tahrik unsuru demokrasinin kitabında bile yer almaz.

Bu kişilere göre tahrik olanlar insanlığın hayvan doğasıyla halen barışıklardır

Tahrikin kavramsal teyidi, herhangi bir “ben senden daha güçlüyüm” veya “cinselliğim seni çağırıyor” tınısına veya salgısına horozlanıp, palazlanmayı doğal bir gereklilik olarak görmektir.

Demokrasicilere göre ise hayvan doğasının törpülenmesi ve de doğa değiştirmesi, her türlü “kızışma” durumunda bile en esas değerdir.

En büyük tahrikçinin suratına bile en soğuk kanlı düşünce tohumlarını serpmek demokrasinin tahrikle ilgili olarak defterini hiç açılmamacasına kapattığını göstermektedir

Fakat

Kapanma özgürlüğüne

“Demokrasi” sözlüğünde,

Açılma özgürlüğü kadar yer bulunamıyorsa

Kapanmanın kendi semantik anlamında bir muhafaza etme isteğini işaret etmesinden olmasın bu durum?

Yani muhafaza etmenin özgürlüğü olur mu?

diye sorar Demokrat.

Halbuki bu ifadenin bile demokratik bir çelişkisi vardır

O halde ya sen niye demokrasiyi, yani kendini muhafaza ediyorsun?

diye sorar kapanma taraftarı

Kendimi kendi özgürlüğümün olası prangalarından koruyorum

diye cevap verir demokrasi

Ben de senin gibi olası hayvanlığımı, açılanın saçılanın yaydığı sonu gelmeyen tahrik salgılarından koruyorum. Özgürlüğümü, şehvet ve şiddetin sonu gelmez keyfi akışına bırakmamak, kadınımı da bu durumdan kurtarmaktır asıl amacım.

diye karşı cevabı yapıştırır kapanmacı.

Yani insani özgürlüğünü, hayvani özgürlüğünden koruyorsun öyle mi?

diye sorar demokrasi.

Aynen öyle

der kapanmacı

Kapanmak yerine hayvanlığı bertaraf etsek

diye uzlaşma çağrısında bulunur demokrasi

Kendinle çelişme yine

diye uyarıda bulunur kapanmacı

Bertaraf etmek demokrasiye uymaz.

diye ekler

Ee kapanmak da uymaz

der demokrasi

Tartışmalar demokratik bir zeminde sürer gider...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home