Saturday, February 17, 2007

Yazı taklidi yapan şiir

Bugün bir deniz yıldızı buldum
Bir ahtapotu defalarca kayaya çarptım
Bir viski içtim
Bir yelken açtım
Birisiyle tanıştım
Bir heyecanı kendime sakladım
Bir rüya gördüm

Bir kahve içtim rüya bitmedi
Bir ahtapot yedim heyecanım geçmedi
Bir su içtim yelkenlerim açılmadı

Madem öğle

Bir demir attım

Sen misin demiri atan

Arılar başıma üşüştüler

Kartaca'dan gelen denizciler ellerimden tutup beni kaçırdılar

Olgun hislerime
Çocuksu soğukkanlarıyla eşlik ettiler

Artık şiire yeltenme dediler. Soğukkanlı ol. Bizim gibi.

Şifresini çocukça duruşlarından çözemediğim bir soğukkanlılıkları vardı. Öğütlerine kulak verdim ve de şiirden çıktım. Şifre çözemeyince işte böyle şiirden çıkılır. Okurun önüne artık sonsuzluğun yolu açılmaz. Artık kendi sonunu sana hatırlatan bir şifreyi çözmektir görevin. Nasıl olur da ulaşamadığın bir bilgiyle, bir duruşla başbaşa bırakırlar seni bu Kartaca şövalyeleri.

Bir soğukkanlılık ki senin soğukkanlılığınla alakası bile yok. Senin soğukkanlılığın onların soğukkanlı merceklerinden gözü kör bir arzu gibi görünür sanki. Aşil tandonundan yakalarlar böyle işte. Ondan sonraki zamanlarda kendince soğukkanlı göstermeye çaılştığın her jestin numara olduğunu, onlar da anlar, sen de anlarsın kendi titreyen ellerinden.

Nihayi amacın onların gizemlerini çözüp bir an önce şişmanlamaya yeniden başlamaktır.

Ama

Onlar izin vermedikçe sen yağ yakarsın

Şiir dayanamaz daha fazla yazı taklidi yapmaya

Bir deniz yıldızı bulur
Bir ahtapotu defalarca kayaya çarpar
Bir viski içer
Bir yelken açar

Bayılır kendisinden beslenmeye bu şiir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home