Tuesday, January 03, 2012

İbn-i Sina Hemşireleri ve Basit Yaşamak

Ben bugün bir hemşireyim
Kanınızdan kan çekmeye geldim
Damarı bulamadım
Biraz zorladım

Ben bugün bir hemşireyim
Hasta defterine şunları yazdım:

"Basit yaşamak lazım. Fazla gözyaşına gerek yok. Hasta defterine yazılanlardır gerçek. Kaç doz, günde kaç kere"

Yılbaşını beraber karşılayacağız.
Eter ve hastalık kokan koridorlarda.
Yatanlar ve ayaktakiler.

Ben hemşire olarak görevimi yapacağım
Sen de hasta olarak

Dünyanın gidişhatına ahkam kesmeden.
Zaten biliyoruz ki adaleti pek yok.

Maskemi takacağım ve odaları bir bir gezeceğim.
Kimi zaman damardan kan çekeceğim
Tansiyona bakıp, ateş ölçeceğim
Bunları çetele çetele
Hastanın not defterine düşeceğim.

Son derece soğuk kanlı bakacağım
Yaşam kadar ölümün de gerçeğine

Kim kimin çocuğu
Kim kimin teyzesi
Kim kimi ne kadar seviyor
Kim kimin sevgilisi
Hangi gözyaşı kimin kalbine dokunuyor
Umursamadan
Bilmeden
Bilmek istemeden
İşimi yapacağım.

Yarın kalkacağım ve yine işimi yapacağım.
ve akşam yatmam gereken saatte yatacağım

Halbuki
Fazla bilsem
Kalbime dokunacak
Fazla umursasam
Damarı şaşıracağım
Fazla sevsem
İlaçları karıştıracağım.

Bu yüzden
Soğuk kanlı olmak en güzel sevgidir benim için
Hem kendime hem de insanlığa.

1 Comments:

Blogger Maria Siakalli said...

bu cok guzel bir siir oldu!!

1:19 PM  

Post a Comment

<< Home